مقالات آموزشی و عمومی

ساخت وبلاگ

نگهداری از تلویزیون همانند دستگاه‌های الکترونیکی دیگر نیاز به بایدها و نبایدهایی دارد که اگر آن‌ها را رعایت کنید طول عمر تلویزیون‌تان افزایش می‌یابد. منظور از نگهداری، به کارگیری شیوه‌های خیلی سخت و عجیب نیست، مواردی مانند نصب اصولی دستگاه، اجرای تنظیمات درست، نظافت به موقع و اصولی تلویزیون و ... منجر می‌شوند تا طول عمر دستگاه شما بیشتر شود و بتوانید مدت زمانی طولانی‌تری از آن استفاده کنید.

 

البته توجه داشته باشید که تلویزیون هم مانند هر دستگاه دیگری طول عمر مفیدی دارد و پس از سپری کردن عمر مفید، روشنایی‌اش کمتر می‌شود. در ادامه چند روش طلایی جهت افزایش طول عمر تلویزیون به شما کاربران و مشتریان عزیز ارائه می‌دهیم.

 

انتخاب مکان مناسب برای تلویزیون

 

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که باید برای افزایش طول عمر تلویزیون خود انجام دهید، انتخاب مکان مناسب است. این محل باید به دور از رفت و آمد زیاد، گرما و سرمای شدید و رطوبت باشد. نوسان‌های شدید در دمای هوا به قطعات داخلی تلویزیون آسیب‌های جدی می‌زند. اگر دستگاه خود را در مکان پر رفت و آمد مانند آشپزخانه قرار دهید، احتمال ریختن آب روی آن وجود دارد که این مورد به پنل آسیب بسیار جدی می‌زند. پنل یکی از مهم‌ترین قطعات تلویزیون محسوب می‌شود که اگر کوچکترین آسیبی به آن وارد شود، کاربر متحمل هزینه‌های زیادی خواهد شد. اگر هرگونه آسیبی به پنل وارد شد، حتما از متخصصان باتجربه مرکز تعمیرات صنام کمک بگیرید.

 

 

طول عمر

 

مدت طولانی تلویزیون را روشن نگذارید

 

هر وسیله‌ی الکترونیکی که در منزل دارید، باید مدت زمان مشخصی آن را روشن بگذارید همانند جاروبرقی، لباسشویی، ظرفشویی، تلویزیون و ... . این وسیله‌ها بعد از مدتی استفاده، قطعات داخلی‌شان داغ می‌کنند و نیاز به استراحت کوتاهی دارند تا دوباره خنک شوند. برای افزایش طول عمر تلویزیون، به ازای هر 2 الی 3 ساعت مدت یک ربع تا بیست دقیقه آن را خاموش کنید تا دمای تجهیزات داخلی‌اش پایین بیاید. اگر برای مدت زمانی طولانی نمی‌خواهید از تلویزیون استفاده کنید، آن را کامل از برق بکشید زیرا برخی از قطعات دستگاه در حالت استندبای هم کار می‌کنند و این موضوع منجر به استهلاک تلویزیون خواهد شد.

 

نظافت به موقع و افزایش طول عمر تلویزیون

 

تلویزیون خود را به موقع و با روشی صحیح گردگیری کنید تا به صفحه نمایش آن آسیبی نرسد. توجه فرمایید که به هیچ وجه مواد شوینده را به صورت مستقیم به صفحه ال سی دی یا ال ای دی اسپری نکنید. در این صورت به پنل و قطعات داخلی دستگاه‌تان آسیب‌های جدی وارد می‌شود. جهت پاک کردن صفحه نمایش از دستمال‌های مخصوص استفاده کنید. معمولا داخل خود جعبه‌های تلویزیون، دستمال‌های میکرو فایبر قرار داده شده است که می‌توانید از آن‌ها حتی جهت پاک کردن قاب دور تلویزیون نیز استفاده کنید.

 

نظافت صحیح تلویزیون

 

بهره‌گیری از محافظ برق و افزایش طول عمر تلویزیون

یکی از مشکلاتی که منجر به کاهش طول عمر تلویزیون می‌شود، نوسانات برقی و کاهش ولتاژ است. برای جلوگیری از این نوسانات از محافظ برق برای دستگاه‌های پرکاربرد مانند یخچال، ماشین لباسشویی و تلویزیون استفاده کنید. همچنین به صورت دوره‌ای از محکم بودن اتصالات و کابل‌ها اطمینان حاصل کنید تا در صورت مشاهده هرگونه مشکلی، سریع‌تر بتوانید آن را رفع و از آسیب‌های احتمالی جلوگیری نمایید.

 

کمک گرفتن از تعمیرکاران متخصص

تعمیرات وسایل برقی نیاز به دانش و تجهیزات خاصی دارد و تعمیر خودسرانه، طول عمر و امنیت دستگاه را به خطر می‌اندازد. بنابراین توصیه می‌کنیم که در صورت بروز هرگونه مشکلی در تلویزیون یا وسایل برقی دیگر از یک تعمیرکار باتجربه کمک بگیرید تا با عیب‌یابی و بررسی دقیق، در هزینه و زمان‌تان صرفه‌جویی شود.

در شرایطی خاص همانند وارد شدن ضربه به دستگاه، دو نیم شدن تصویر، بهم ریختگی رنگ‌های صفحه نمایش، تاخیر در رسیدن صدا و تصویر، انتشار بو و دود غیر عادی و ... سریعا تلویزیون خود را از برق بکشید و با مرکز خدمات تماس بگیرید. یکی از مجهزترین مراکز، نمایندگی تعمیر تلویزیون صنام نام دارد که با اعزام کارشناسان خود درب منزل، بهترین خدمات را در زمینه‌ی تعمیرات به شما ارائه می‌دهند.

 

مقالات آموزشی و عمومی...
ما را در سایت مقالات آموزشی و عمومی دنبال می کنید

برچسب : عمر مفید تلویزیون ها, نحوه صحیح استفاده از تلویزیون, گرما و تلویزیون, نویسنده : یکتا بازدید : 124 تاريخ : چهارشنبه 30 شهريور 1401 ساعت: 17:27